Villanatok

Fotók és gondolatok mindenről, mindenkinek (aki szereti vagy akit érdekel:-)).

Friss topikok

Linkblog

kritikus tömeg és tökéletes káosz

2010.09.22. 21:13 | villanat- nyugiszoba | Szólj hozzá!

Rögtön az elején leszögezném, hogy bringázom és amikor a munkám megengedte magam is szívesen tekertem be. Sőt egy ilyen felvonulgatáson is részt vettem egyszer. Akkor sem értettem miért jó, de ott voltam, hogy ne legyek máshol. Nem volt jó. Nem szórakoztató a városban tekerni egy folyton megálló tömegben, folyton eléd csalinkázó kocabringásokkal körülvéve. Itt-ott feltűnt egy rendező akinek akkora volt az arca, hogy a bringája nem látszott ki alóla. Szóval itt be is fejeztem az ilyen jellegű tömegrendezvényeken való részvételeket. Sajnos mások nem fejezték be, hanem évente kétszer pokollá teszik a budapesti autósok, amúgy sem rózsás életét. A hazafelé utam 30 perccel lett hosszabb és valószínüleg a többi autósnak is hasonló problémái voltak. Egy végigmelózott nap után az a fél óra plussz is sok a kocsiban ülve.  Elárulom a felvonulás ötletgazdáinak és eröltetőinek, hogy a kezdeményezésük hatására senki nem fog többet bringára ülni és nem lesz kevesebb autó az utakon. Ellenben megnő a bringásokkal szembeni ellenérzés és a dugók miatt az autók károsanyag kibocsátása is nagyobb lesz. Ha már bringás rendezvény, akkor miért nem viszik hegyek közé, vagy valahová a városon kívülre, ahol jó a levegő. Az ugyanis véleményem szerint még véletlenül sem az egészséges életmód része, hogy a bedugult nagykörúton izzadok végig bringán és szívom a benzingázt. Legfeljebb olcsó, de a pénztárcán kívül semminek nem tesz jót. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb bringás végtelenül arrogánsan, potenciális öngyilkosjelöltként teker a sáv közepén és onnan nem tágít. Mondjuk csak addig, amíg egy idegesebb kamazos ki nem vasalja. Tehát, ha már ennyire elvárják a türelmet és a toleranciát az autósoktól, akkor a kerékpárutak mellett az oktatásra és a kultúrált kerékpáros közlekedés meghonosítására is fordítsanak pénzt és energiát. Mert egy bringára bárki felülhet és kimehet a forgalomba azzal a szent meggyőződéssel, hogy sérthetetlen. Az alapvető szabályokat nem ismerik, vagy nem érdekli őket. Ellenben különleges jogokat követelnek maguknak. Kölcsönösség az alap itt is. Erről persze nem szól a critical mass.  Én amikor bringára ülök jó érzés fog el és igyekszem olyan helyre tekerni ahol nem kell autókat kerülgetni és ki tudok kapcsolódni. Szerintem ez lenne a célja ennek a sportnak. A hivatalos weboldalon hosszan sorolják az eredményeket, melyek nagyon szépek, de biztosan az én hibám, hogy nem látok belőlük sokat. Sőt a több ezer munkába kerekező sem tűnik fel, pedig naponta kétszer biztosan végigmegyek a városon csúcsidőben. Párom belvárosi munkahelyén több mint ezren dolgoznak és nagyrészt fiatalok, mégis maximum 20-30 bringa áll a tárolóban. A vidéket pedig nem szívesen számítom ide, mert ott enélkül is úgy jártak. Úgyhogy én nem vagyok meggyőzve. Mint említettem hétvégén a természetben bármikor szívesen csatlakozom, mert az hitelesen közvetítené az egészséges életmód üzenetét és az illetékesek figyelmét ugyan úgy felkeltené, mint az egész várost megbénító "közlekedés". Nem mellékesen nem nőne meg másfélszeresére a menetidő.

Amit itt leírtam nem a bringás társadalom- melybe magamat is beleszámítom- egészére vonatkozik. Akinek nem inge ne vegye magára. Akinek viszont inge az öltözködjön mielőbb.

A bejegyzés trackback címe:

https://villanat.blog.hu/api/trackback/id/tr982316372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása